Предузетништво је свеобухватни, практични и научно утемељен водич за све који размишљају о започињању сопственог подухвата. Књига описује фазе предузетничког процеса, од идентификовања креативне пословне шансе, планирања и генерисања ресурса, преко оснивања подухвата и дефинисања оптималног пословног модела, до стратегијског управљања растом малог бизниса. Ауторка на бази дугогодишњег академског и практичног искуства представља јединствен приступ развоја предузетничких вештина, кључних за креирање и успешно управљање компанијом у турбулентном пословном окружењу.
Структура уџбеника обухвата 20 тематских поглавља обједињених у четири дела. Материја је изложена плански и систематски, тако да упоредо прати и компарира процесе креирања и развоја предузетничких подухвата које оснивају различите категорије предузетника. У обради теме је испољена истраживачка ригорозност консултовањем релевантне библиографије реномираних домаћих и иностраних аутора. Структура је конципирана логично, сагласно редоследу активности, са циљем да пружи подршку предузетнику приликом осмишљавања, планирања и имплементације сваке фазе предузетничког процеса.
Предузетништво читаоцу нуди:
- примере из праксе, више од 25 студија случаја, 108 графичких приказа, 165 илустрација и прилога, 60 вежби, 200 питања за дискусију и 300 кључних појмова;
- правила писања бизнис плана, кроз шест тематских поглавља;
- концепт производа, технике израде и тестирања прототипа, савремене Design Thinking и Lean start-up методе развоја производа, изјаву о вредности и објашњење конкурентске предности;
- процес развоја технолошког start-up подухвата, заштиту личних интереса, разграничење власништва и контроле, припрему за презентовање идеје и релације са инвеститорима, механизме компензација;
- стратегије оснивања, управљања растом и напуштања пословања;
- маркетинг план, креирање ценовне политике, избор ценовне стратегије и технике, начин на који купци доживљавају цену и прихватају нове производе;
- методе дигиталног маркетинга, наступ на циљном тржишту и праћење кампање применом wеб-аналитике;
- сегментирање циљног тржишта, истраживање тржишта коришћењем упитника и других инструмената;
- преглед финансијских извора за технолошке подухвате, укључујући пословне анђеле, инвестиционе фондове и crowdfunding, типичне трошкове новог бизниса, калкулацију цене коштања производа, инструменте и поступак финансијске анализе са применом KPIметрике;
- библиотеку од преко 50 савремених пословних модела, препоруке за избор правог модела у дигиталном окружењу, Canvas и ланац вредности;
- процену вредности подухвата, препоруке и модели куповине предузећа, однос вредности и цене, дуе дилигенце;
- SWOT и PESTEL анализу окружења и конкуренције, атрактивности индустрије и изводљивост пословне шансе, специфичности интернационалног пословања ;
- лидерске стилове, моћ и ауторитет, однос лидера и следбеника;
- специфичности породичног бизниса, сукцесију и превазилажење сукоба генерација;
- технике развоја креативности и иновација, мотивисање, тестове личних предиспозиција, најчешће когнитивне грешке, ефективно комуницирање, управљање тимовима и решавање конфликата,;
- оперативни план, план производње и набавке, дефинисање организационе структуре и правне форме подухвата;
- корпоративно предузетништво и развој иновативне организационе културе, опис еколошких и социјалних подухвата, концепт етике и друштвене одговорности у пословању;
- поступак продаје подухвата, аквизиције, излазак на берзу и трендове у 21.веку.
Уџбеник доприноси развоју предузетништва као значајне, али недовољно заступљене дисциплине у домаћој научној и стручној литератури, у оквиру научне области менаџмент и пословна економија. Предузетништво ову веома значајну тему учини лакшом за савладавање и разумевање.