Nastavnik
Stančić Ž. Predrag
Važne informacije
- Materijali za nastavu
- Rezultati ispita i kolokvijuma
- Vesti
Status predmeta
Izborni, IV semestar, Modul: Računovodstvo i poslovne finansije
Broj ESPB
13
Uslov
Predznanja iz menadžmenta, računovodstva, poslovnih finansija
Cilj predmeta
Produbljivanje neophodnih teorijskih znanja i sticanje veština u primeni odgovarajućih analitičkih tehnika u procesu upravljanja vrednošću preduzeća. Generisanje nove vrednosti preduzeća, kao ciljne veličine finansijskog upravljanja, nije čin već predstavlja izraz rešenja i odluka iz domena misije (poslovne filozofije) preduzeća, strategije preduzeća, načina upravljanja, korporativne kulture i komunikacije, organizacionih rešenja, sistema i procesa donošenja odluka, načina merenja i upravljanja performansama preduzeća.
Ishod predmeta:
Program predmeta fokusiran na vrednost preduzeća treba da osposobi studente za razumevanje veza i interakcije finansijskog upravljanja i vrednosti preduzeća, principa maksimiziranja vrednosti preduzeća i implikacija menadžerskih odluka na vrednost preduzeća (kao celine ili pojedinih delova).
Sadržaj predmeta:
- Šta je suština upravljanja vrednošću preduzeća?
- Zašto je upravljanje vrednošću preduzeća danas važno?
- Kako proceniti ekonomsku vrednost poslovne aktivnosti?
- Šta je kreiranje vrednosti?
- Kako se vrednost može kreirati?
- Kako se doprinos kreiranju vrednost može meriti?
- Kako implementirati principe kreiranja vrednosti?
Literatura:
- Knight: Value Based Management, McGraw-Hill, 1998.
- Mills: The Dynamics of Shareholder Value, Mars Business Associates, 1998.
- Rappaport: Creating Shareholder Value: A Guide for Managers and Investors, The Free Press, 1998.
- Young, O’Byrne: EVA and Value Based Management, McGraw-Hill, 2001.
- Stančić dr P.: Savremeno upravljanje finansijama preduzeća, Ekonomski fakultet Univerziteta u Kragujevcu, Kragujevac, 2006.
Broj časova aktivne nastave
Broj časova aktivne nastave: |
predavanja: |
Studijski istraživački rad: |
Metode izvođenja nastave
Predavanja, studije slučaja, diskusije, konsultacije, mentorski rad
Ocena znanja
- Seminarski rad – 50,
- Usmeni ispit – 50