- На основу симулације наставе, школска 2024/2025. година није изгубљена, али може бити угрожена уколико се све стране (надлежни државни органи, универзитети, факултети, запослени и студенти) активно не укључе у проналажење модела за наставак школске године, уз поштовање права студента и запослених.
- Апелујемо на надлежне државне органе да се отвори простор за конструктивни дијалог и пронађу модалитети изласка из кризе која прети да трајно угрози високо образовање у Републици Србији. Уверени смо да само заједничким деловањем и конструктивним дијалогом можемо доћи до решења које ће омогућити да школска 2024/2025. година буде у потпуности реализована, уз уважавање захтева студената да наставе активан рад на испуњењу својих захтева.
- Студентске активности треба да имају континуитет до испуњења захтева, а да факултети треба да траже решења која ће истовремено обезбедити стабилност рада и одрживост делатности за које су акредитовани.
- Привржени смо поштовању права, искрено верујемо у важност поштовања права и код свих запослених постоји вредносна оријентација ка поштовању права.
- Позивамо надлежне органе да се суздрже од говора мржње који угрожава институционални интегритет и достојанство чланова академске заједнице. Најоштрије осуђујемо неутемељене нападе на ректоре универзитета, руководства факултета, наставнике, сараднике, студенте и остале чланове академске заједнице.
- Позивамо доносиоце одлука да повуку противзаконито донету Уредбу о изменама Уредбе о нормативима и стандардима услова рада универзитета и факултета за делатности које се финансирају из буџета
- Предлажемо да се упути иницијатива Универзитету за формирање тимова адвоката који ће заступати институцију и запослене у кривичним, радно правним и осталим споровима
Наставно-научно веће Економског факултет Универзитета у Крагујевцу
Крагујевац, 8. април 2025. године